En Gamification kampagne booster din markedsføring

Gamification. Måden hvorpå, at man tilsætter spilelementer til ting og aktiviteter, som ikke er spil. Det kunne være websites, arbejdsformer, leadgenerering m.m.

Hvad er gamification?

Der er ingen tvivl om, at dagens forbruger bliver bombarderet med indtryk på alle fronter. Indbakken er fyldt med reklamemails og diverse remarketing kampagner forfølger en på kryds og tværs af ens online færden og enheder.

Der er derfor helt afgørende, at du rammer din målgruppe ‘in the best way possible’. Med en gamification kampagne er det muligt, at interagerere med din målgruppe på en anderledes måde, som vil fange deres opmærksomhed og bryde gennem den traditionelle stratosfære af endeløse reklamer.

Gamification vs. Advergames

Kært barn har mange gange. “Advergames” er ligeså et udtryk, som du formentlig vil støde på derude i markedet. Advergames går under beskrivelsen: “A game which in some way contains an advertisement for a product, service, or company”.

Gamification eller advergames… Det er i bund og grund et og samme. Det at tilføje et spilelement til ens produkt, service eller firma.

Muligheder med en gamification kampagne

Brugen af gamification i ens markedsføring kan være en gamechanger for reach samt engagement og loyalitet fra din målgruppe. Jeg vil dog fremhæve et par helt åbenlyse fordele nedenfor.

  • Med en gamification kampagne er det muligt, at indsamle oplysninger om ens målgruppe under spillet. Telefonnummer, navn, præferencer til produkter m.m. En form for konkurrence og dertilhørende præmie vil uden tvivl løfte konverteringsraten og dermed dataindsamlingen gevaldigt.
  • Et godt spil øger chancen for, at dit produkt, service eller firma hænger bedre fast i din målgruppes hukommelse.
  • Du får skabt engagement og loyalitet hos din målgruppe ved at tilbyde dem en sjov og positiv oplevelse.
  • Et spil giver mere trafik til din hjemmeside samt flere permissions til dine fremtidige kampagner.
  • Lad en gamification kampagne danne grundlaget for afprøvning af nye produkter inden de lanceres. Det er ligeså en effektiv måde hvorpå, at man kan fremme nye produkter eller tjenesteydelser på en effektive måde.

En dansk gamification platform

Jeg er partner i den danske platform leadfrms. Med leadfrms er det muligt, at opbygge dine egne avancerede gamification kampagner hvori et spilkoncept kan være omdrejningspunktet. Du får med andre ord det perfekte udgangspunkt for opbygning af kampagner der skaber flere leads samt aktiverer og engagerer din nuværende målgruppe. Alt dette samtidig med, at der indsamles værdifuld data, som kan anvendes til fremtidige salgs- og marketingkampagner.

Vælger du at køre en gamification kampagne, som en del af din marketingstrategi -får du en mulighed for, at skille dig positivt ud fra dine konkurrenter. Dette samtidig med, at du skaber en positiv involvering hos din målgruppe, der enten via dit website eller via et personificeret leadfrm link, bruger tid på dine gamification kampagner.

Vælg et spilkoncept

Når du logger på leadfrms vil du få præsenteret det nuværende udvalg af diverse spilkoncepter. De udvikles og tilpasses alle løbende. Dette efterhånden som der kommer data ind fra kunders gamification kampagner. Med et godt spil vil du opleve et enormt boost af engagement fra din målgruppe. Din målgruppe vil engagere sig i dit indhold produkt, service og firma på en helt ny måde.

Udover den løbende optimering af nuværende spil udvikles der selvfølgelig også nye spilkoncepter. Spilkoncepter der kan anvendes i din næste gamification kampagne. Kontakt mig endelig på [email protected] hvis du har forslag til nye spil, som ikke allerede er tilgængelige på platformen.

Aktiver dine leads med SMS marketing

Med leadfmrs har du selvfølgelig også mulighed for, at aktivere dine leads på bedste vis. Hvadenten du har importeret leads fra en anden platform, fået leads fra en vellykket gamification kampagne eller fået dem i et spørgeskema – kan du køre kampagner målrettet mod disse.

Vidste du, at email marketing ofte kun har en åbningsrate på <20%? SMS marketing giver dig en åbningsrate på op til 98%!

Intelligente audience lists

Anvend leadfrms intelligente audience lists der løbende opdateres baseret på interaktioner med og i tidligere udsendte kampagner eller opret dine egne audience lists og fordel dine leads heriblandt.

Prisen for en gamification kampagne?

Tidligere har gamification kampagner være forbeholdt de få, men nu er det tilgængeligt for alle. For få hundrede kroner er du kørende. Måned efter måned. Ingen binding. Ingen dyr opstart.

Du bestemmer selv hvordan du efterfølgende vil aktivere dine leads. Jeg vil selvfølgelig sætte stor pris på hvis du vil anvende leadfrms også til denne del, men det er absolut intet krav.

Jeg vil tilmed vove den påstand, at det intelligente leadfrms kampagne-værktøj er toppen af poppen indenfor SMS marketing anno 2019.

Hop med ombord i leadfrms familien og oplev det bedste byg selv værktøj til succesfulde gamification kampagner.

Skriv en kommentar