Er du personlig træner og bevæger du dig (måske bare lidt) online? Så har du med garanti bemærket, at før og efter billeder af tidligere klienter flittigt anvendes på de landingpages, som andre personlige trænere anvender til deres Facebook annoncer. De er ligeså en fast bestanddel i Facebook lead ads.
Jeg vil faktisk vove den påstand, at før og efter billeder af tidligere klienter, referencer eller anden form for ‘bevis af evner som personlig træner’ vil være fremhævet i 100% af tilfældene du støder på en personlig træner, som vil sælge diverse træningsydelser online. Selvfølgelig.
Derfor er gode cases alfa og omega
Der er ingen tvivl om, at gode cases med før og efter billeder af tidligere klienter kan gøre forskellen for din personlige træner forretning. Vi vil alle være en del af en succes.
Dine referencer og helt hårdfaste beviser på, at du, som personlig træner – kan dit kram – er dine før og efter billeder.
Dine tidligere klienter bliver synonym med dine evner som personlig træner og vil alt andet lige kunne tiltrække nye klienter. Ordsproget der lyder, ‘at samle på tilfredse kunder’ – kommer i det henseende til sin fulde ret.
Klienten med hvem du har opnået gode resultater er din levende reklamesøjle. Tidligere tilfredse klienter vil følge dig trofast og de vil være dig evigt taknemmelige for den ændring du har haft i deres liv. De vil forhåbentligt også fortælle om dig til nærmeste omgangskreds.
Der findes et utal af måder hvorpå, at du kan markedsføre dig som personlig træner online, men den bedste er mund til mund!
Bemærk dig mine ord. Du er på rette vej når tidligere klienter taler positivt om din forretning. Så går det stærkt – og dit navn vil sprede sig som ringe i vandet.
Sådan får du dine klienter til at tale om dig
Vi bliver alle bombarderet med reklamer fra alle steder – hele tiden. Det store spørgsmål er; hvordan får man sine klienter til at tale om deres personlige træner?
Det kan gøres meget simpelt.
Du skal give dem noget at snakke om.
Du skal give resultater!
Motivér din klient og gløden vil opstå
Hvis du formår, at fastholde dine klienters fokus, opmuntre dem og sikre fremgang – vil de følge deres træningsprogram, kostplan og dine anbefalinger.
Følger din klient først sit træningsprogram, sin kostplan og dine anbefalinger vil de nå deres mål. Hvad enten det er at tabe sig i vægt, blive tonede, få bedre kondi, sixpack etc.
En klient der oplever fremgang og succes med sin træning og kost vil få en helt bestemt glød, som omgivelserne vil bemærke og spørge ind til.
Bum! Så begynder dine klienter at tale om hvordan at de er kommet dertil – og her kommer du, som deres personlige træner ind i billedet! Begynder de rosende ord først at flyde på diverse sociale medier vil dit navn sprede sig som steppebrande.
Lad før og efter billeder booste din forretning
Er du ny personlig træner? Har du et ønske om, at nå endnu længere ud end hvad dine tidligere klienter kan tage dig? Måske har du ledig kapacitet? Måske din personlige træner forretning skal vokse endnu hurtigere?
Før og efter billeder kan være svaret på dine bønner og blive dit boost i den rigtige retning.
Få taget et før billede ved opstart
Sørg altid for, at dine klienter får taget et billede før de går i gang hos dig. Det kan for nogen være grænseoverskridende hvis du gør det – så lad dem gøre det derhjemme i vante omgivelser.
Før og efter billeder, tallet på badevægten og et målebånd er trods alt den bedste måde at påvise en fremgang hos dine klienter.
Husk! Det er vigtigt at få din klients tilladelse til, at måtte bruge deres før og efter billeder i markedsføringsøjemed!
Tag din klient og hjælp jer begge
Har din klient succes med sit træningsforløb hos dig vil både du og din klient formentlig nyde godt af, at du poster jeres fremgang på dine sociale medier. Instagram, Facebook etc.
Det er ikke alle, som kan li’ at prale af deres fremgang omend det er utroligt flot. Du kan dog måske hjælpe din klient lidt på vej ved at lægge de foreløbige før og efter billeder op på dine sociale medier og tagge din klient i dem.
Beskriv hvor klienten startede, hvor klienten er nu og hvad målet er. Fortæl evt. kort om hvilken ydelse der er købt; så får du også fint flettet den del med ind. Teksten bør vinkles så mulige nye klienter kan relatere sig til situationen og få mod på at kontakte dig for at opnå de samme eller lignende resultater med din hjælp.
Enhver klient med en flot fremgang vil formentlig være stolt af sin fremgang. Husk dog lige at spørge om det er okay 😉
Nye klienter vil se beviser og erfaring
Selvom du formentlig ligner en million på alle dine sociale medier og livet bare går derud af; så vil nye klienter også se hvad du, som personlig træner kan.
Bevis at du kan transformere forskellige kropsformer og størrelser. At du kan arbejde med klienter med forskellige træningserfaring, alder og køn.
Det er dog altid en god idé, at forblive tro mod sin niche i markedet hvis en sådan er valgt. Med niche mener jeg, at du måske brander dig selv mod en specifik kundegruppe. Eksempelvis ‘personlig træner til gravide’, ‘personlig træner til mænd +50’ osv.
Du bør altid holde dine referencer opdaterede og løbende tilføje nye. De er afgørende for din succes online som personlig træner.
Tak fordi du læste med! Jeg håber at du kan bruge dette indlæg med fokus på før og efter billeder, som er en del af min mini-serie med tips til den personlige træner.